Google Ads czy Facebook Ads — co lepiej sprawdzi się w marketingu Twojej firmy?
Jeżeli Twoja firma jest obecna w internecie, to pewnie zauważyłeś, że samo posiadanie strony WWW w dzisiejszych czasach już nie wystarcza. Chcesz być widoczny w sieci? Nie rezygnuj z reklamy online. Google Ads i Facebook Ads To dwa najpopularniejsze systemy reklamowe w internecie. Często postrzegane, jako konkurencyjne, czy słusznie? Przecież możesz korzystać z obu, wtedy może okazać się, że są systemami, które dobrze się uzupełniają w zależności od tego, jakie masz potrzeby i do kogo chcesz trafić ze swoją reklamą. Zanim zdecydujesz, pozwól, że opowiemy Ci trochę o każdym systemie. Gotowy na zdobycie nowej wiedzy? Zaczynajmy.
Zalety reklamowania się w Google
W ciągu 1 sekundy Google obsługuje do 75 000 zapytań. Robi wrażenie, prawda? Nie musimy chyba przekonywać Cię do tego, jak dużo tracisz, nie będąc tam obecny.
Google Ads — co to jest?
To reklama, która wyświetli się w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce Google lub w sieci reklamowej. Algorytmy Google skupiają się na frazach oraz słowach kluczowych, na które Twoja reklama, o ile będzie dobrze zoptymalizowana, będzie się wyświetlać. Google Ads działa w tzw. systemie PPC, co oznacza, że płacisz w momencie, kiedy ktoś kliknie Twoją reklamę.
Google Ads to nie tylko tekst. W swoich kampaniach w sieci reklamowej możesz zastosować reklamę wizualną lub reklamę produktową.
W kampanii Google Ads możesz śmiało konkurować z największymi, ponieważ Google patrzy nie tylko na to, ile jesteś w stanie zapłacić, jak również na to, jaka jest trafność reklamy. Zadbaj więc przede wszystkim o jej jakość, wtedy możesz zdziałać więcej za mniej. Brzmi uczciwie?
Zalety reklamowania się na Facebooku
Twój klient prawdopodobnie już tam jest i czeka na Twoje reklamy! Tak, to prawda, nie myli Cię wzrok. Za tą tezą przemawiają liczby: blisko 27 milinów Polaków korzystało w styczniu tego roku z Facebooka, co przełożyło się na 17 godzin średniego czasu, spędzonego na Facebooku przypadającego na jednego użytkownika.
Facebook Ads — co to jest?
To reklama w mediach społecznościowych, algorytmy Facebooka opierają się na zainteresowaniach i zachowaniach użytkowników w internecie. W ten sposób starają się, jak najlepiej stargetować Twoich potencjalnych klientów.
Facebook wie o swoich użytkownikach wszystko… albo prawie wszystko. To pozwala na naprawdę dokładne targetowanie odbiorców Twojej reklamy. Dla przykładu możesz skierować reklamę do osób, które są w określonej sytuacji życiowej np. do osób, które planują ślub, zostali rodzicami itp.
Reklamy na Facebooku mogą być atrakcyjne. Cały portal ma charakter wizualny, nic więc dziwnego, że reklamy mogą być również estetyczne, co więcej nie musimy ograniczać się do pojedynczych grafik, możemy zrobić również reklamę video lub karuzele zdjęć.
Nie musisz dysponować ogromnym budżetem reklamowym. Zacznij od mniejszych kwot, obserwuj i analizuj. Kampanię na Facebooku możemy uruchomić z naprawdę niewielkim budżetem, a z bardzo dużym potencjałem. Stosunek ceny do tego, jak precyzyjnie możemy określić grupę docelową, jest naprawdę korzystny.
Google Ads, czy Facebook Ads — gdzie lepiej?
To zależy. Nie musisz jednak wybierać sam. Skontaktuj się z najskuteczniejszą agencją marketingową w Katowicach i ciesz się sprzedającymi reklamami zarówno w Google, jak i na Facebooku.
Google Ads Katowice i Facebook Ads Katowice — zleć swoje kampanie profesjonalistom!